Velkommen hit!

Denne bloggen inneholder bilder og info om pelargoner jeg har eller har hatt. Alle bildene er tatt av meg, og skal ikke kopieres eller brukes av andre, uten at jeg har gitt tillatelse til det.
Bildene er klikkbare, hvis man ønsker å se det i større format.



Ønsker noen kontakt er mailadr: epelargon@gmail.com


onsdag 25. juni 2014

Australian pink rambler

Zonale og rosenknopp pelargonium.
Rosenknoppsortene oppsto ved en spontan mutasjon rundt 1850, og har siden kommet i mange varianter og fargekombinasjoner. Dog er storparten av rosenknoppene i røde eller mørk rosatoner.
Australian Pink Rambler har en sart og fin lys rosafarge. Sorten er blomsterrik og bladverket er gressgrønt med antydning til litt lys medaljong i midten på hvert blad.
Pelargonium 16 juni -14 050Pelargonium 16 juni -14 055

1 kommentar:

silk trees sa...

Jeg liker denne bloggen. Dette er en god blogg. Jeg elsker måten du presenterte det til leserne. Flott jobb jeg må si