Velkommen hit!

Denne bloggen inneholder bilder og info om pelargoner jeg har eller har hatt. Alle bildene er tatt av meg, og skal ikke kopieres eller brukes av andre, uten at jeg har gitt tillatelse til det.
Bildene er klikkbare, hvis man ønsker å se det i større format.



Ønsker noen kontakt er mailadr: epelargon@gmail.com


onsdag 4. juli 2012

Elnaryds Miranda

Dette er en vakker zonalepelargon fra en svensk foredler, nemlig Karin Lundh Hansen. Hun har krysset frem masse forskjellige pelagoner, alle med førstenavnet Elnaryds.
Elnaryds Miranda er dobbel, nesten over i rosenknopp. Den har en fin og tett vekstmåte og forgrener seg pent.
Blomstene er doble i rosa nyanser, og bladverket er gressgrønt med tydelig sone.
Lekker plante.
Pelargoner i juli 2012 003Pelargoner i juli 2012 006Pelargoner i juli 2012 008Pelargoner i juli 2012 013

4 kommentarer:

Roser og Patina sa...

åh den var nydelig! Du har så mange fine:)

Anne Kari sa...

Blir nesten bitt av pelargonium-basillen bare av å besøke bloggen din. Fantastisk flott, og du skjemmer de ikke med så nydelige bilder heller. Ha en nydelig sommerkveld - og takk for inspirasjonen. Anne Kari :)

Inger Marie sa...

Hei:)
For et funn denne bloggen din er!...jeg har sett nedover på de ulike pelargoniumene...å sukk...så mange flotte:)
Hyggelig at du kikket innom meg:))

Hegeslilleboble sa...

Å, den var nyyydelig!