Velkommen hit!

Denne bloggen inneholder bilder og info om pelargoner jeg har eller har hatt. Alle bildene er tatt av meg, og skal ikke kopieres eller brukes av andre, uten at jeg har gitt tillatelse til det.
Bildene er klikkbare, hvis man ønsker å se det i større format.



Ønsker noen kontakt er mailadr: epelargon@gmail.com


lørdag 30. juni 2012

Tante Mary

Dette er en gammel norsk arvepelargon som jeg har fått av en dame  bosatt i Bærum. Hun kunne fortelle at hun hadde fått planten av en eldre dame på Nesodden som hadde hatt den i minst 50 år. Nærmere historie fikk jeg ikke, men planten er navnet etter personen som hadde tatt vare på den så lenge.
Tante Mary er en storblomstret plante, den er blomsterrik og kraftig som mange gamle arvepelargoner er.
Blomsten er doble i ceriserosa med antydning til hvitt i øye. Bladverket er gressgrønt med bred brun sone midt på hvert blad.
pelargonier i juni 2012 005pelargonier i juni 2012 002pelargonier i juni 2012 008pelargonier i juni 2012 009

Ingen kommentarer: