Velkommen hit!

Denne bloggen inneholder bilder og info om pelargoner jeg har eller har hatt. Alle bildene er tatt av meg, og skal ikke kopieres eller brukes av andre, uten at jeg har gitt tillatelse til det.
Bildene er klikkbare, hvis man ønsker å se det i større format.



Ønsker noen kontakt er mailadr: epelargon@gmail.com


tirsdag 21. august 2012

Gibbosina purple

Dette er en pelargonium krysset frem av en av de få norske pelargoniumforedlerne, Jan Edgar Marthinsen. Planten er en kryssning mellom P.gibbosum og P.cortusina, og sorten ble sådd i 2010. Den inngår i en serie som alle har førstenavn `Gibbosina`
Gibbosina purple sin stamme og bladverk er mye lik P.gibbosum. Men blomstene er i vakker dyp lillafarge som lysner litt etterhvert, blomsten har også et lysere øye. Blomstene er nattduftene.
Hele planten er vakker og den roter seg lett, akkurat som P.gibbosum. En liten planteskatt.
DSC_0036DSC_0045

2 kommentarer:

RandiF sa...

Kjempelekker. Jeg har P. gibbosum, og liker den både for formen og for den utrolig deilige duften om kvelden og natten. Skulle gjerne hatt denne.:-)

Unknown sa...

Noen som vet hvor jeg kan få tak i P. Cotyledonis, frø eller plante?